Spenderarbyxorna på!

Idag har jag storhandlat för mina födelsedagspengar!
Blev ett par nya shortshaps/gaiters, då mina har blivit tok för stora (samt var trasiga).
Jag har tyvärr inte råd med ett par stövlar än, speciellt inte när jag måste specialbeställa. 5tusen är mycket pengar när man sitter med 2hästar osv. Men en dag ska jag också ha mina stövlar! :) MEN, de var inte det ja skulle berätta!
 
Mina nya gaiters är iaf ett steg på vägen!. Så är nöjd där iaf!. Blev också 2par stövelstrumpor, 2saltstenar samt 1par reflexboots!.
 
Så nu blir de att putsa upp mina ridskor.. hehe, de var väldigtväldigt matta å skitiga i jämförelse haha.
Vita ridbyxor blir det inte förrens till våren. Jag får nog hålla med min förnuftiga instruktör som sa något så smart på fb!. Dumt att köpa ett par vita ridbyxor nu. Iom att de antagligen kommer bli förstora inom kort de också... :P
De är ju ändå bara 1 tävling iår (som liksom inte ens är en riktig tävling), och när nästa tävlingsäsong drar igång har jag förhoppningsvis gått ner lite mer i vikt.
 
Efter Hööks drog ja å mamma förbi Kappahl, och vem hittar inte en jättejättejättemysig stickad tröjja där? Jo jag såklart. OMG jag älskar stickade tröjjor <3
 
 




Kommentarer
Postat av: Fia

Stickade tröjor är! <3 Haha, på tal om att byxorna blir för stora.. hände mig, kunde inte rida med ridbyxor tappade dem bara. Snacka om att jag vart besviken nu när jag kan ha dem igen! x')

Tycker du är jätteduktig! :D <3

Svar: Haha, aawww :D Ja hoppas de inte händer mig dock ^^ heheTack <3
Carro

2012-09-15 @ 20:52:35
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Frida

Dom där tröjorna ser så mysiga ut :)

Svar: Det är skönt att ha er att titta på, att man vet att framtiden kan se så ljus ut, även om ni har era tråkigheter också. Jag har verkligen insett vilket band man skapar till en sån här häst, och det blir bara starkare varje dag. Man blir överlycklig för minsta lilla tecken de visar på att de gillar en :) Guffi har ju iallafall en väldigt välfungerande broms, den är det inget fel på, men en bockning är svår att bromsa ändå.
Då har vi några år kvar innan vi är där ni är, men jag vet iallafall att det går, då är det svårt att ge upp :) Tack för att jag hittade din blogg! Jag blev lite tårögd av att läsa din kommentar :) Det skulle vara roligt att kunna träffas någon gång, speciellt med hästarna :)

Svar: Verkligen! Bingó var jättereserverad i början, nästan så att han stängde av alla känslor, vi kom varandra riktigt nära den perioden han stod för sin spatt (hösten 2007), När vi inte kunde rida (och ha delade meningar, vilket vi hade ofta innan vi insåg att han hade ont och hade spatt) fick vi börja kommunicera på ett annat plan, men efter ca 3månader, och ett antal promenader och spenderade timmar senare, så hade vi verkligen nått en ny nivå. För Bingó är de jätteviktigt att han får säga sitt från marknivå först. "Matte, idag är jag på det här humöret", var så lätt att läsa honom tillslut, man visst direkt att de var dags för ett ridpass på banan, eller en dag då han bara ville skrutta i skogen. När han fick berätta det, och fick sin önskan igenom vart han verkligen lugn inombords. Men han fick inte bestämma varje dag dock, men tillräckligt ofta för att han skulle kunna kompromissa med mig, för de är även viktigt att behålla en "jag bestämmer" roll, annars sitter man där med en häst utan broms igen. En riktig vågskål, hela tiden!.
Det är verkligen ett givande och tagande i en sån relation. Jämtemot Kelda, visst respekterar jag hennes åsikter. Men hon "bryr sig" liksom inte. Hon är lika glad ändå. Så lätt på det viset!. :)

Hjärtat mitt svämmar över varje gång när jag ser hur glad han blir över att se mig, de är verkligen ett starkt band och jag kommer verkligen sakna Bingó den dagen han inte finns mer!. Han har lärt mig sååå mycket, och utan honom skulle jag aldrig vara där jag är ridmässigt idag.

Ja, de vore verkligen jättekul! Borde ju gå att ordna tycker jag :) Med lite vilja kommer man långt ^^.
Carro

2012-09-15 @ 21:08:41
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det där känner jag igen så väl, man ser verkligen på Guffi vad han vill och kan gå med på, men vissa dagar måste man ändå bestämma lite. Precis som du skrev :) Men det är nog svårt för andra att förstå detta om de inte varit med om samma sak själva. Nu de senaste månaderna har vi ju inte ridit så mycket och våran relation har verkligen stärkts av allt arbete från marken och bara mys utan krav.

Guffi har ju börjat putta lite försiktigt på mig och vill gärna klia ansiktet efter arbete, och att han bara vågar göra det är ju ofattbart om man täcker på hur han var i början, och det gör mig så glad :)

Guffi är ju hemsk att lasta så han är ju lite svår att ta med sig, men ni får gärna komma till oss om ni vill :)

Svar: Ja, de blir så lättlästa när de väl släpper in en, och den känslan är oslagbar! :)Låter lite som Bingó, i början när man borstade och pysslade med honom stod han bara där, rakt upp och ned. Nu vill han gärna "vara med", är lite mer aktiv i sitt sätt att vara. Visar gärna vart de kliar och vill gärna klia tillbaka. Förut visste han inte riktigt vad som var okej och inte, och vågade helt enkelt inte ens prova.
Man måste vara så hård mot honom, men ödmjuk. Har tagit ett tag för mig att hitta ett sätt att bemöta honom på. Är man för hård och strikt blir han liskom nästan lite "kränkt", men är man för mjuk tar han över och blir odräglig.

Härligt att Guffi vågar visa sig mer! De finns inge bättre än när de börjar bli sådär charmiga :')

Vi får se om vi kanske kan ordna något till nästa sommar? :D Bingó älskar att åka bort! :) Dock måste jag ta med mig den andra också ^^. Men de kanske funkar ändå? :)
Carro

2012-09-15 @ 22:03:50
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Alla säger ju att Guffi är så snäll, men det beror ju på att han inte vågar göra vissa saker fortfarande, men han är väldigt snäll också, det syns i ögonen :)

Jag var alldeles för snäll i början, speciellt i ridningen så där kom han undan med ett och annat, men jag tror vi har hittat en bra balans nu där båda trivs :)

Det går säkert bra att hon också följer med, jag tror inte stallägarna har något emot att ni hälsar på över en helg eller så :)

Svar: Lite som Bingó, reserverad tills han vågar lita på människan. Jättekul nu när vi har bytt stall och nu efter 3månader säger stallägaren att hon börjar se en gladare och piggare Bingó, de tar ett tag för honom att öppna upp sig för folk :)
De är tur att man lär sig knepen och balansgången efter ett tag!

Låter toppen! :) Vi får väl klura ut någon bra helg sen närmare våren :) vore jättekul å ses ^^
Carro

2012-09-16 @ 11:02:03
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: