Must be something in the air

Jag önskar så att dygnet typ kunde ha iaf 2timmar extra.. Vore ganska jätteskönt just nu!
Glad till tusen är jag över att vi har en soltimme extra på kvällen! Och nu äntligen börjar det bli lite vår här i sthlm också! Långt kvar tills det är snöfritt, men det är iaf på väg!
 
Sen i måndags då, hästarna vilade i tisdags, välförtjänat :)
I onsdags var Bingós kompis ute och lekte. Och Kelda fick springa med inspänning i lina.
Det vart mest en "rasta unghästen" pass.. Ska bli skönt att kunna komma igång med det arbetet igen när ridbanan återgår till det normala!. Kelda var glad iaf och studsa, pep och kasta med huvudet och ben ;)
Riktigt läcker är hon iaf, verkligen! Hon kan konsten att få spänst i steget men med avslappnad överlinje!
Mot slutet kunde jag även påverka från marken, så det blev lite skritt-trav övergångar där. Går nog bättre om några gånger haha, damen behöver leka av sig lite ;)
 
Idag då, Kelda och jag red ut en sväng (jag jättekissnödig=inte så bra, MEN) Kelda var riktigt riktigt fin!
Travade mest, några galopper och lite töltövergångar. Tänk va bra det kan bli när man planerar sin ridning lite. 
Jag valde att använda mig av skuggorna idag (från träden ner på grusvägen), vi töltade i skuggan och skrittade där solen låg. Dvs mer planerad ridning från min sida, fick "ojämnt" långa sträckor och Kelda lyssnade super. Nedtagningarna vart jättefina! Vi som har haft problem med dom, i tölten då! SÅ KUL!
Sen MÅSTE jag bli bättre på att rakställa henne när vi är ute. Rider så mycket med ställning, öppnor och slutor att jag liksom "glömmer bort" att rakställa mellan. Och det är ju inte bra. Man får inte rida ställd på tävlingen sen!
Så vi började rakställa i tölten = lite rollningar men blev bättre. Sen blev det rakställninge i traven = MYCKET LÄCKER TJEJ! ÅÅÅHH så nöjd jag vart :'D Skrittade av därifrån sen! :)
 
Sen, tänka sig! Så red jag Bingó ^^. Och att sitta upp på "hejj, jag är stel som bara den och att svänga mig är som att svänga en ladgårdsvägg" var lite ledsamt. Men, nog vart han lite mjukare mot slutet. Vi skrittade 10min på vägen. Mycket böjning, skänkelvikningar och öppnor för att mjuka upp. Antar att det kommer ligga mååånga timmars skritt framför mig nu, men vad gör det? Har jag tur kan jag snart slänga med honom som handhäst också!. Vore toppen verkligen.
 
 
Bingó, på självaste julafton och allt :)
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Det går inte att rida när man är kissnödig! :p Roligt att du red Bingó!

Svar: Nej, de är ingen bra kombo direkt haha. Men det gick rätt bra ändå! :D hahaJa, gammelmannen! Ska försöka rida igång honom nu när grusvägarna tittat fram! Vore kul om han kunde hänga med ut lite i skogen liksom ^^
Carro

2013-04-04 @ 22:32:10
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Hoppas det går bra för honom :)

Svar: Det hoppas jag med. Han är stel och lite frågande haha, men får köra mycket mjukgörande, strechning osv så kommer han nog igång i kroppen ordentligt igen :)
Carro

2013-04-05 @ 18:39:35
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: