På 8:a ben går dom som jag gillar allra mest

Åh ja, härlig stund i stallet.
Bingó blev avpälsad (och alla i stallet blir fortfarande lika chockade över hur mycket päls det kan finnas på en sådan liten häst haha) och sen blev han tömkörd. Underlaget var inte det bästa, så det blev bara skritt med några igångsättningar i trav. Vi fokuserade idag mest på skritt på liten volt (typ 6metersvolt) där han fick flytta in innerbak hela tiden (dvs väldigt stärkande), superduktig verkligen!. Kort pass, knappt 10min långt. Men det räckte ^^.
 
Kelda och jag gick sen till ridhuset, först fick vi dela ridshuset, så vi började med skritt på volt med sidflytt. Mjukna lika fint som vanligt, gjorde några travövergångar på volten. Jättefin där med, lång och låg. Sen försvann de andra och vi kunde fortsätta "obehindrat", dvs blev det mycket fyrkanten med rakställning som fokus. Äntligen har de börjat släppa "på riktigt" och hon är så otroligt stabil och fin! JÄTTEKUL! 
Började med att samla i tölten, fick henne att trampa på fint, men hängde lite i handen så fick "rida bort" det lite. Efter det vart hon riktigt lätt och fin, trampa bra med takt och aktion. Rakställningen gick toppen och hon var fint ihop sig hela varvet runt 4kanten :D red några varv i tölt innan jag gjorde en övergång till trav (här MÅSTE jag vara nogrann med att inte ge henne mer tygel, hon kan visste trava med samma korta tyglar som i tölten!) och jävlar vad fin hon vart! Var jag stabil kunde vi behålla den "korta tygeln" och rätt gångart! SUPERKUL!. Rakställningen funkade lika bra här, i båda varven! I vänster gjorde vi en galoppfattning och det gick även här att behålla kontakten med kort tygel och ja, därmed en riktigt fin galopp!. Måste bara själv bli bättre på att SLUTA "feg/mesrida" hon kan ju! Efter galoppen gjorde vi en övergång till trav, samma fina trav. Tog en sista långsida som vart riktigt fin. Sen fick hon långa tyglar och vi skrittade hemåt! ÅH MIN FINA TJEJ!. Galet vad hon har börjat betyda för mig nu! Mattes hjärta!
 
 
Blev en bild på en nöjd Bingó i solen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: