Taktiskt

Sen tur till stallet ledde till en uteritt i skymning. Jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag ridit i mörkret med Kelda. Varit bortskämd med möjlighet att rida i dagsljus året om! 

Iaf, ut bar det! Kelda är pigg men som tur är snäll. Står som ett tänt ljus vid uppsittning, ända tills man ber henne röra sig framåt, wroom säger hon och töltar iväg några meter ;) hmm haha 

Ut på grusvägarna och trava fram. Vill inte rida henne lång och låg där längre utan kortar upp henne relativt snabbt och ber henne jobba. En kort galopp i backe innan vi svängde av och fortsatte med galopp-tölt övergång. Och hon ticka fram klockrent direkt. Inte en uns av styvhet eller taktfel! GLAD matte! :) sista biten hem blev tölt-galopp-tölt i busens tecken. Högt tempo men hon höll det hela vägen :) så rackarns kul! :D 
Vill rida mer ;) 


Dags för nya bilder snart :) 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Kul med såna pass! Och ja, det tycker jag också att det är dags för.. ;)

Svar: Ja! Var länge sen faktiskt, haft en liten svacka i ridningen!
Ja men jag vill ha snö först :/ tråkiga vinter!
Carro

2013-12-23 @ 00:34:09
URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: