Det gick fort

Jaha, så var den helgen över. Vad hände? 
Lördagen spenderades med sovmorgon, så länge man nu kan sova när grannen skaffat tupp... Idioter! Men iaf, sovmorgon, mysfrukost innan jag begav mig mot nagelsalongen och blev fin om händerna igen :) efter det shoppades det nya kortbyxor, de gamla har blivit på tok för stora! Två par kom jag hem med, och två t-shirtar :) nöjd tjej! Vidare mot stallet där de blev en liten uteritt runt klätterbacken och en sväng på ridbanan då Kelda tyckte att det gick finfint att spåra på tre spår ute. Fick till det direkt på ridbanan som tur var, behövde bara några varv :) 

Idag söndag då, jo då var det min tur att ha stalldag, upp innan tuppen (jag skämtar, han var vaken redan 03:30..) och ut till pållarna, alla kom ut och jag bestämde mig i värmen för att halvt stöda ur ena skåpet. Hur jag ska få in alla mina saker i ett skåp blir för mig ett mysterium, men det går nog tillslut, hoppas jag haha. Sen red Kelda och jag till tornberget igen, tredje helgen i rad. Min tanke där är backträning, både i galopp och trav, en gång i veckan de veckor vi inte åker på tävling :) tar lite för lång tid att rida dit en vardagskväll kan jag tycka :) iaf två svängar upp tog vi, med trav och galopp varvat. Backen i sig går i 4:a etapper, ständig lutning uppåt men bryter av med svagare lutning så de totalt blir 4:a brantare backar. Iaf travade på de svagt lutande och rullade i galopp i de brantare. Jättebra träning för Kelda i både muskler och kondition. Förstå att de tar ca 7-8 min att skritta ned för backarna, förstår ni hur lååånga dom är :D 

Efter ridturen fick hästarna lunch, jag åkte iväg och fixade en morsdag present och tvättade även av min och mammas bil här hemma, innan det blev dags att åka tillbaka till stallet för att släppa in alla troll. Kvällningen slapp jag iaf, snäll stallkamrat som ändå var där skulle ta den :) 

Det var liksom min helg, hmm.. En dag till tack? 


Keldaöron i skogen :) 



Kelda var svettig och blev avspolad.
Som tack rullade hon och såg sedan ut såhär. Kul ;) 


Kommentarer
Postat av: Frida

Vi har också en sån där bra backa upp på ett berg som tar så där lång tid att skritta, perfekt träning :)

Svar: Ja, älskar att ha tillgång till den! Så glad ja hittade dit :) Kelda kommer bli biff med bra rygg och rumpmuskler :D
Carro

2014-05-25 @ 21:16:14
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: