Min älskade häst <3

Å idag hade dom visst släppt ihop hästarna.. Utan att säga något igen -.-
Tror dom gör de här för att irritera mig så mycket dom kan!!!

Iaf flocken var ko lugn när jag hämta Bingo och ja, va ska jag säga jag gillar stallet i sig samt hagarna, människorna är OK men man saknar någon i sin egna ålder "/. Övertalning pågår än så länge för att byta stall men de lär typ inte hända. Eftersom att min mor anser att vi trivs där. Vem är de egentligen som är där 7 dagar i veckan, 52 veckor om året, 365 dagar om året?? Jo jag. Medans min mor knappt är där på sommrarna, visst under vintern får hon skjutsa men oftast lämnar hon mig bara och åker hem eller gör något annat "/.

Absolut största nackdelen som jag känner inom stallet är faktiskt att de inte finns några ridvägar!!! Alla ridvägar är små små små läskiga slingor i skogen som går över berg eller via kärr. Bingo och jag har ju redan gått ner i ett kärr "/. Sen så fort man rider någonstans får man höra "Där får vi inte rida", Jag rider där ändå eftersom de är de enda vägarna som går att tölta, trava och galoppera på... Positiva är väl att de inte finns bilar på vägarna, men cycklister, fotgängare samt hundar finns de ju.

Bingo trivs ju också. De kan man ju inte säga något annat om, eller rättare sagt han trivs när han går med flocken!
Aja nog pratat om de, jag antar att jag blir "fast" i detta stall tills jag har eget körkort typ. Tyvärr.

iaf dagens ridning gick helt underbart <3. Bingo töltade som en klocka i kort kort tempo och vi gjorde lite öppnor och lite skänkelvikningar i tölt, töltade serpentiner, volter, snett igenom osv. Bingo bara ticka på =P. Tills han tillslut sa "Matte titta vad jag kan!" Dvs hästen tar i ordentligt med bakbenen rätar ut ryggen och går ner i form!!! Vi töltar i typ 2 varv i FORM!!.. Fatta att jag vart LYCKLIG!! Problemet var väl bara mest att jag satt där och åkte häst så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att göra om hela grejjen xD men de går nog bra tillslut O.o ???

Formen i traven vill liksom inte riktigt längre sträckor, troligen så är de så att Bingo inte orkar gå i form längre sträckor men form sträckorna blir typ kortare och kortare :O   Ne nu ska jag sluta oroa mig för våran "svacka" =P. De kommer nog att gå jättebra på Lördag! Håll tummarna!!!

Hej då
Önska mig lycka till med att övertala mor min att byta stall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: