Stockholms mästerskapen

I lördags var de uttagning till stockholmsmästerskapen men jag var inte med och tävlade pga min tidigare skada. Men nästa är då jävlar ;-)

Iaf stallkamrat, gammal stallkamrat och 2 äldre lektionskamrater tävlar. Gick väl sisådär för stallkamraten men hon var nöjd. Den gamla stallkamraten gick de bra för tydligen (jag missade ritten (a)). Men tyvärr ingen final. De två äldre lektionskamraterna gick vidare till b-finalen i tölt.

Finalerna var idag söndag och vi åkte dit för att titta och peppa lite =). Bara en sån mysig och härlig stämmning på tävlingsplatsen <3 Me likes. Iaf den äldre systern slutade på en delad 4:e plats och lillskiten vann B-finalen.
Man blir automatiskt erbjuden en plats i A.-finalen (iaf på de större tävlingarna) och lillskiten tackar ja. Hon kommer 4:a i den finalen men blir inkallad igen av domarna.

Hon får ett pris för sin följsamma och mjuka ridstil och Priset är en resa till
ISLAND

ETT STORT GRATTIS till dig Emma.
Hoppas ni får de riktigt roligt =)

(å jag är bara liiiite avundsjuk)..





Tänkte att jag skulle uppdatera lite på min stallfront också.. Bingo har gått och fått världens hosta utav höet. Så nu hoppas jag på att 2 veckor går snabbt så han kan gå över till hösilaget så fort som möjligt. Våran ridning går bara framåt just nu. Känns SÅ JÄVLA BRA. Traven blir bara bättre och bättre. Dock fortfarande något 4taktig tyvärr men jag får nog leva med det (han är även något 4taktig vid longering) Så de vet jag faktiskt inte hur jag ska bli av med "/.
På Onsdag ska jag rida lektion för Annelie igen.. Är över 2 månader sen sist och de ska faktiskt bli riktigt kul att visa henne hur pass mycket Bingo och jag har utvecklats under sommaren. De känns bra att äntligen nå sitt delmål och nu kan vi sikta lite högre igen =). Nästa steg efter att formen i traven sitter "säkert" är formen i tölten. Vore så kul att utveckla den mer. Eftersom sattsningen sitter i tölten =). Men de ska nog också gå bra hoppas jag
Vi lär oss så mycket Bingo och jag. Och vi har fortfarande mer att lära <3

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: