Helt slut

Trött trött trött är jag idag. Var ute i stallet super tidigt (ja faktiskt nästan tidigt då, kvart i 11 stod vi på stallplanen) Bingó undrade vafan jag gjorde där så tidigt och somnade i stallgången medans jag ryckta på. Vi gav oss iväg till "terrängbanan" vid Eliseberg och Bingó var pigg och framåt hela vägen "bort" på banan, sen vänder vi och Múska och Annica rider först. Bingó total flippa och jag stannade kvar så fick dom trava iväg. Tackta hela jävla vägen tillbaka, tillslut fick vi syn på dom igen då och då blev han helt galen. Vägrade stå still, var upp i skogen, snurra runt, backa in i en gran osv. Lugna sig inte förrens vi red tillbaka hela terrängbanan (vi brukar rida den 2 ggr eftersom den är relativt kort) och faktiskt då insåg att Múska var BAKOM oss och inte framför. Hoppa några hinder iaf (dvs den högsta var väl kanske 40 cm eller nått) men Bingó tar riktiga skutt ändå. Han tycker ju det är sååå kul. Men det är FAN inge kul när man inte får någon kontakt alls med honom. Han bara stänger av totalt och snurrar runt och stressar upp sig totalt. Vore så mycket lättare om det bara var så att han kunde stå STILLA när man ber om det. Lättare att lugna ner hästarna om dom faktiskt står stilla och inte hoppar runt som kaniner på uppåttjack.

Imorgon ska han vila och på Torsdag ska jag rida lite "lydnad" på ridbanan.


Var ute en sväng här vid 21 ungefär med Annica och liten vovve (Nicke). Annica är ju vovvevakt och galet söt är han ju och helt galen för den delen också ^^. Regna som FAN gjorde det, dygnsura skor, strumpor, byxor och halvblöt tröjja resulterade 1 timme ute i spöregnet. Trots att jag faktiskt använde paraply.
Och jag vill verkligen ha egen vovve. Bra med motion eftersom man verkligen MÅSTE ut på minst 1 långpromenad (beroende på hundras iof men på ett ungefär) per dag. Fan ge mig pengar någon >.< eller ja bättre. Ge mig ett jobb?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: