Så sjukt trött

Just nu känns inget kul. Det annonseras inge bra arbeten (eller arbeten jag kan tänka mig att jobba med). Jag ska snart iväg till Ams igen och jag kommer inte att åka dit något mer. Vafan, fick för mig att man faktiskt skulle få någon sorts ersättning pga att man faktiskt är arbetslös. Men tjena, jag får inget förrens ja fyllt 20 (ELLER om ja hittar ett jobb och jobbar i minst 6 månader). Annars är de No money for me. Skitkul *NOT*. Sen känns de lite sisådär med Ams hjälp. Vettefan om de leder till något arbete direkt. Så nej jag orkar inte. Kollar runt lite själv och ska försöka skicka iväg lite ansökningar, sen får vi se. Jag vill bara ha ett helt ok jobb med helt ok lön!!. Jag kommer aldrig klara av att ha ett  "ånej inte jobba idag igen" jobb. Har haft det så i 3 år nu med gymnasiet och jag vet att ja måste tycka att de är någolunda kul annars funkar det inte. Jag kan inte gör något bara för att man ska göra det dag ut och dag in. Fan att allt ska vara så jävla jobbigt jämt! Jag hoppas något så innerligt på ett arbete jag sökt men, hur jävla stor är risken att man får det? typ ingen chans alls... Och min stora stora dröm känns sådär overkligt långt borta. Och den kommer inte att slå in förrens om sisådär 30 år eller nått >.<. Å det är jättejobbigt. Riktigt jobbigt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: