Today today

Åkte ut till stallet relativt tidigt och Bingó stackarn gnägga som satan och kom travandes till grinden <3 hjärtat mitt vill inte stå själv =(. Kolla tempen å den var faktiskt nere i 37,9. Ringde iaf veterinär om råd och Bingó ska stå i egen hage och man skulle vara sjukt noga med att inte röra Bingo å sen någon annan ponny, och Bingós grejjer skulle absolut inte användas på annan häst osv. Suck. Jag tror Bingó iaf får stå själv i minst en vecka (hostan + snorigheten måste försvinna innan han får gå ihop med flocken igen). Veterinären visste inte om de var kvarka eller vanlig förskylning eftersom det båda har samma symptom. Men eftersom tempen nästan är nere på normalt så är det med stor sannolikhet inte kvarka. Utan bara en vanlig förkylning. Alla hästarna i stallet blev tempade och ingen annan hade feber iaf. Trots att de är några hästar som hostar till och från (endast vid ridningen dock tror jag att de var)..

Åkte ut en sväng på kvällen också till Bingó och då hade tempen sjunkit ännu mer, 37,7 grader slutade den på (dvs mer eller mindre normaltemp). Nu väntar vi på snorigheten och hostan. Vilket borde försvinna ganska snart, faktiskt!!


Sen påtal om något helt annat så hittade jag en gammal stegräknare i en låda och den åkte på idag. Totalt har jag gått 7455 steg, vilket är på TOK förlite!! För de är faktiskt bara 4,7 km. Imorgon ska jag iof ta en liten promenad med Bingó så då ökar stegantalet antagligen.

Och ja detta har blivit som en drog. Kul att se hur mycket man rör sig (ehm lite man rör sig). Imorgon ska det bli mer steg =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: