Babbel på hög nivå

Ett extremt virrigt inlägg och dagens stallbekymmer.

Åkte ut till stallet relativt tidigt, mockar totalt 4:a boxar bara för att vara snäll mot de stallkamrater som liksom jag har sina hästar inne nattetid. Det vart väldigt uppskattat måste jag säga, alltid kul att göra folk glada =). Sen hämta jag en häst ute i hagen som bara har råkat göra ett jääätte stort hål i sitt exemtäcke, lagomt kul då jag hade glömt det blåa exemtäcket hemma -.-
Red iaf vägen fram och tillbaka i skritt med Kerstin och Fönix. Bingó var sjukt duktig och stressade inte en sekund. Fortsatte sen på ridbanan med lite tölt och trav och tillslut efter lite uppvärmning kom rumpa och rygg med i traven och då kom ju även formen <3. Sen gick vi ner på ovalen för att köra några trav-galopp övergångar. Och första galoppen vart halvdan. Blev iaf höger galopp (problemgaloppen) Sen efter galoppen vart han helt lös och ledig och trava sjukt bra i vänster varv, gav galoppskänkeln och helt plötsligt galoppar vi i lugnt tempo och i FORM!!!. =D=D=D Måste säga att trots att jag har ridit i 8:a år, samt ridit Bingó i 3 år så är detta första gången NÅGONSIN som jag ridit någon häst i form i galoppen.. Ja efter den galoppen satt jag av och mutade liten söt ponny med godis ^^. Sen fick jag för mig igår "att är det bra väder imorgon ska jag nog duscha och shamponera Bingó" sagt och gjort Bingó blev duschad och sen på med ett helhalsfleece och ett vanligt fleece täcke och släppa in i boxen, för jag var ju tvungen att åka hem för att hämta exemtäcket och sen åka ut igen. SUCK han var iaf relativt torr när jag kom tillbaka ^^. Men konstigt nog var han täckt med ett lager torv, undra sig hur de kom till när jag bestämt sa att ponnyn inte skulle rulla sig ; )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: