om allt och inget

Regnat har de gjort här hemma idag. Så det vart att åka ut till stallet senare än vad jag hade tänkt. Men väl i stallet var det underbart, solen sken och marken och luften var sådär härligt "nyregnat". Känns att en del pollen har lagt sig ner, men trots regnet har jag lite svårt att andas. Det roliga är att jag numera inte vågar ta mina pollentabletter pga att de är laktos i dom. Och jag vart riktigt dålig när jag tog dom några dagar på rad. Måste ringa till vårdcentralen för att se om dom kan skriva ut något utan laktos i. För nu är de nästan lite drygt.

Men iaf idag tömkördes Bingó och vi gick ner till sågen och ner till Jordbroleden. Lite bråkig var han allt för Bingó ville springa springa och matte har skitont i höft och kan inte springa. Men Bingó fick tölta lite en bit. Och då fick jag gå betydligt snabbare, och det lilla sa min höft aj aj på. Men sen vart jag ju bara tvungen att se traven för att se om han såg stel ut eller så efter passläggningen i lördags. Men jättefin var han så får hoppas att de inte vart något. Ska själv försöka komma ihåg att använda lindorna ett tag nu när jag rider. Samt att Bingó ska få vila lite mer..

Måste komma ihåg att ringa hovis imorgon, skulle behöva ringa Ams om en tid också. Kanske göra det imorgon när jag ända är på hugget med telefonen. Usch jag som hatar att prata i telefon, usch usch usch....
Imorgon kommer även en snubbe som ska fälla 3 stora jävla granar och jag har iiiingen aning om när han kommer. Så det blir spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: