Dagen

Idag spelade ju Sverige mot Spanien, sådär lagomt kul att möta Spanien. Första målet var ju grymt idiotiskt av Sverige att släppa in. Vad hände med försvarsspelet? Man ska inte endast titta på bollen, spring efter! Oj oj va ja skällde ut dom på tv:n haha, men de kändes bra. Tur att man var själv hemma. Sen vart ju lyckan totalt när vi kvitterade.. Å vi håller den ställningen till 2:a tillägsminuten då Spanien gör mål. 2-1 till Spanien. Jag är trots allt stolt över vårt lag. Spanien har grymt bra spelare och vi gjorde vårat bästa. Trots domare som enligt mig dömde fel i vissa situationer. Nog pratat om fotbollen.

Jag måste ju berätta om Bingó as always. Var ute och red med Annica och Múska runt Kolartorp. Sjukt härlig grusväg. Me loves. Iaf Bingó går skitbra i tölten och fick helt ok form i traven då och då. På vägen tillbaka skulle vi köra lite ökad tölt och jag hör snett bakom mig att Múska går från ökad trav till galopp och jag vet att Annica fick ner henne på 2 språng typ. Bingó drog upp i korsgalopp. Sjukt spännande gångart ; ). Iaf försöker med några förhållningar men slutar med att jag får rycka till för att få någonting sagt. Bingó lägger sig då i pass såklart. Skitkul igen.. efter ca 10 - 20 meter får jag upp honom i galopp ist för att sedan komma ner i ökad tölt och sen skritt. Vart att rygga några meter. Sur häst, sur matte. Och de enda jag kunde tänka på var "Spattbenet... Spattbenet.. Spattbenet" Så jag är sjukt orolig över att något knas har hänt nu. Ska se om jag tömkör imorgon bara för att se hur han rör sig. Sen ska han få vila måndag och ridas lätt på Tisdag så jag kan känna igenom. Sen lutar det nog emot att han får vila onsdag, torsdag och eventuellt fredag också (om nu inte Annica skulle rida på fredag, för ja minns inte om de var fredag eller lördag. Hejj bra minne)

Jaja en dag i taget. Red iaf med lindor idag och nej han snubblade ingenting. Men hade tänkt att han skulle få lite "långledigt" snart. En vecka eller så...

Och lite som vanligt så slänger jag in en bild =) Denna gång på en Bingó sovandes i hagen <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: