För att allt är underbart

Fredag:
Papps skjutsade ut till stallet idag eftersom jag fortfarande är dålig, hostar, snorar och är hes. Iaf så red jag en liten stund på ridbanan och nu jävlar har jag en riktigt flott häst. Jag bara älskar mitt odjur. Förstå när de går så långt att stallkamrater stannar upp och tittar med stora ögon och kommenterar hur fint Bingó går och hur harmonisk han ser ut. Jag blir ju självklart skitglad för då vet jag att det går åt rätt håll och att jag inte bara sitter och tror en massa saker. Traven är så sjukt flott just nu med bra påskjut, helt ren takt (har vi inte haft på jag vet inte hur länge innan "skadan"), riktigt härligt sväv har han nu också. Och ja, det är nästan som att sitta på en travstark 4gångare =D. Skulle kunna sitta här i timmar och skriva om hur Bingó känns nu jämfört med tidigare och hur fin han är, men ska faktiskt vara lite snäll och släppa honom för tillfället ; ).

Senare på kvällen kom J. över och vi tittade massa film bla. Torsk på tallin (och J. kan alla repliker i den filmen). Låg och mös och det är underbart att känna sig uppskattad. Carro är kär =D and she likes it! Vi somnade inte förrens vid halv 5 ungefär, för tänka sig vad mycket det finns att prata om när man är trött. haha.


Lördag:
Vaknade av väckarklockan vid 12, låg visserligen kvar i sängen några timmar extra och titta på fler filmer och pratade. Sen vid 18 åkte J. iväg till jobbet, stackarn ska jobba 4:a nätter nu. Så när J. åkte passade jag på att dra till stallet där jag möts av en häst med ett trasigt exemtäcke och aj aj i ett bakben. Antagligen har täcket suttit snett på morgonen utan att dom rättat till det och då släppt ut Bingó i hagen, det första han gör är att lägga sig och rulla. Antar att täcket åkte ännu mera snett och att han fastnade med vänster bak i "bensnöret" på exemtäcket och i panik då drog sönder det spännet. Tack iaf för att spännet gick sönder för jag vill inte veta hur benet hade sett ut om spännet vore starkare. Som tur är så vart Bingó inte halt eller så men lite om i musklerna antagligen. Får se hur han känns imorgon och om jag ska strunta i att rida och låta honom vila.

Mamma och pappa åkte till Eskilstuna imorse så nu är Carro själv hemma. Fick grilla lite kött vilket är så sjukt gott såhär i början på sommaren =D, Sen har katten och jag tittat på Eurovision song contest (sorry för stavningen, jag är trött) Brukar inte titta på ESC men fy fan va vi hyllar oss själva varenda jävla år för att sedan komma bland dom sista varenda jävla år. Jag säger det igen "Det går INTE att tävla i musik"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: