Överraskning, din ponny är halt. Igen *big smile*

Fick sms imorse, Bingó är halt.. Någon som blir chockad?? Det roliga är att han har vilat några dagar (red skritt i lördags för att fira våran dag) sen fick han vila söndag och måndag. Idag alltså är han halt av någon jävla anledning. Men jag vet nog vad den där jävla anledningen är >.< HAGEN!! Så blir det när hagen är lerig as hell, det fryser på och hagen blir bucklig as hell, snön kommer och hagen blir bucklig, snöig och isig as hell, glada hästar vill leka i snön men en liten glad ponny som har spatt och är lite stelare än vad en "normal" häst är och kan därför inte riktigt parera och hitta bra ställen att sätta fötterna på!. Men SKA ÄNDÅ dra runt i galopp i hagen som en annan  jävla idiot bara för att han kan >.<

Så nu har han boxvila, dvs han gick ut imorse iof. Men kom in vid halv12 och Annica fick springa med honom och ja han är ganska bra halt på vänsterfram (eller vafan va det höger fram?!?! xD okej alltså nu vart jag förvirrad här själv) nej det var nog vänster. Skit samma, han har iaf fått stå inne nu sen 12 ungefär och får stå inne tills jag kommer imorgon (runt 14) ska kolla om det sitter i benet eller i hoven. För han var betydligt mer markant halt när han hade något i skon (snö, torv) och han gick väldigt bra inne i stallgången men inte ute i snön. Så vi får se hur det blir. Jag ber till någon högre makt att det bara är en vrickning. Jag har också talat allvar med min häst. För man ska INTE springa runt som en liten hästpojke när man är 17år gammal och har spatt!! Men lyssnar han på det örat?? nej, för varför skulle man lyssna på  matte som faktiskt vet vad som är bäst??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: