Dagarna blir kortare och kortare!!

Dagen dagen, den gick fort. Eller dagen går väl egentligen inte så fort men mörkret gör att de känns som en kvart. JAG HATAR VINTERN!!! Tänk, snart är de mörkt vid 3 igen :'( nej jag vill inte, jag vägrar >.<

Iaf så vart det en liten sväng på ponnyn idag igen, han gör samma sak som den förra igångsättningen, dvs vinglar lite och är lite snubblig. Måste ju egentligen bero på att han tappar lite fokus eller så när han vart ledig, för de räcker med sisådär 1 veckas ridning så är han normal igen och går stadigt på fötterna (sen självklart kanske han snubblar till men vem gör inte det ibland). Idag tyckte han att vi absolut kunde ta å springa lite. Och det berodde nog inte alls på att vi hade sällskap av Annica och Múska. Busponnyn är sååå söt <3<3<3 Red vägen fram och tillbaka vilket tar sisådär 30 min om hästarna går lugnt och sansat, haha. Men Bingó var nöjd efteråt ändå och går in i sin dvala <3

Måste ju bara berätta att när jag packa hö igår så kände jag något hårt i höet, letar och får fram en 30 cm lång jävla ståltrådsbit (relativt tjockt), antagligen en bit av ett staket. Skriver på tavlan att folk ska kolla igenom sitt hö innan man ger det till hästen. Kan fastna runt hoven eller skada dom på annat sätt. Fick veta idag att dom hittat ännu fler delar igår och vi hitta ännu fler idag. Om man nu skördar hö kan man för fan ta å kolla så att staketet är helt hela vägen runt om?? Och är det inte helt, ta bort de som är trasigt. Jag kan inte sluta tänka på vad som skulle kunna hänt!! Fatta om någon hade trasslat in en hov, trampat på en bit, fått en bit i halsen osv osv. Nej du idag granskade jag varenda jävla strå kan jag ju lugnt berätta. Skönt att vi börjar gå över till hösilaget nu, men det tar ju tid det med >.<

Det gäller väl iof bara att kolla igenom och vara försiktig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: