Dagens stallbesök

Bingó kom galoppandes i hagen och ja då ser man ingen hälta ; )
Fortfarande ganska svullen över kota+sena men inte direkt värme i benet, dock ganska varm om hoven =/
Jag blir inte klok på detta ben >.<
iaf så longerade jag odjuret lite grann och han är inte helt ren ännu, dock ser jag faktiskt inte riktigt vart hältan sitter (hoven, eller högre upp) ser mest liksom orent ut, haha förstå mig rätt nu alltså. Men iaf så travade han på fin fint och på rakt spår är han helt ren, det är när det svänger som det visar sig. Jaja han får väl fortsätta att vila ett tag till :P Ska longera några varv imorgon också. Om det inte har förvärrats men ja tror det går åt rätt håll nu faktiskt :)

SKON SITTER IAF!!!! och det är alltid något. Trots att han ger mig en hjärtattack varje gång ja hämtar honom i hagen eftersom hovarna är så leriga så ser man inte skon på direkten utan måste peta lite mer skon eller lyfta hoven för att se att den faktiskt sitter kvar, så dom där första minutrarna innan man vet om skon är kvar eller inte är sjukt hemska.

Men han får stå själv tills hoven är normalvarm, samt att svullnaden över kota+senan måste försvinna. Sen åker han upp med kompisarna. Men de kan ju vara om några dagar eller om någon vecka, sånt vet man aldrig.. Kan ju hända något annat också innan detta läkt klart. Det är ju hästar vi pratar om. Dom kan om dom vill x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: