Yes, en blivande hovböld!

Bingó jätte jätte halt idag när jag hämtade i hagen, stod precis innanför grinden och jag tror inte han hade rört sig så mycket under dagen faktiskt. Visade sig att det var ett litet sår på sulan som syntes efter kratsning. Och öm var han också. Pillade lite med hovkratsen och han ryckte till sig hoven och sa "ajj matte de gör ont" Ringde hovis som sa att jag skulle lägga ett omslag av Jodopax runt hoven för hon kunde inte komma ut idag tyvärr. Så det gjorde jag. Tack Annica för assistenten :D

Bingó såg faktiskt rätt ledsen ut i boxen och det blir boxvila för honom nu. Imorgon kommer hovis ut och skär rent och fixar och trixar så blir det nog bra tillslut. Men de är skiiiitjobbigt det här för så fort han blir bra på ett ställe dyker något nytt upp >.<  Hoppas han håller sig nu när detta väl läkt ihop!!



Mitt grymt snygga omslag!! Vet att ni är impade ; )
Bingó vart förövrigt rädd för sin egna hov xD
Men han är verkligen sötast i världen <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: