Måndag

Måndag igen då. För vissa betyder det ännu en vecka med arbete och längtan till Fredagkvällen. Men som arbetslös så är Måndagen bara en av alla dagar som flyger förbi. Vaknade vid 1 av katten och gick upp och duschade. Busade lite med katten och fick torka spya. suck.. Följde med mamma till Farsta för att hon skulle köpa ny Bh (intresseklubben antecknar) Jag hittade iaf strumpobyxor :) Så nu kan jag äntligen använda min Kjol :D kan inte vänta ^^ Var tvungen att testa den redan idag med strumpbyxorna å allt och det vart så fint :D Härligt att känna sig snygg trots att man bara rör sig här hemma nästan.

Var sedan en sväng till Eko för att handla lite foder och sen åkte vi ut till stallet. Mocka bara och gick ut i hagen för att kolla att hästen levde och jag gick en sväng i hagen med honom och han ser inte alls lika stapplig ut längre på frambenen. Så jag hoppas att en månad räcker!. Måste säga att jag har världens sötaste stallkamrater som tycker så synd om mig igen. Fast jag vet inte. Jag tycker det inte är så farligt längre. För jag vet innerst inne att Bingó blir bra igen bara han får vila lite så kan vi sätta igång igen. Inget direkt "hinder" för mig just nu eftersom jag har accepterat det faktum att han har spatt och att den kan sätta lite käppar i hjulet för oss ibland. Men han är finast ändå. Och vi diskuterade det i bilen mamma och jag att mamma tycker att jag kan börja med att "vara ledig från stallet någondag i veckan". Men det är så att jag är ingenting utan min Bingó. Har jag inte stallet om dagarna har jag egentligen ingen anledning till att kliva upp från sängen. Att Bingó bara är Bingó ger mig så mycket mer ork. Och att se att han faktiskt lyser upp när jag kommer och visslar fyller hela mitt hjärta med så mycket värme och kärlek att det svämmar över. Jag är och kommer alltid förknippas med Bingó. För han är mitt allt <3 Och det kanske låter konstigt för er som inte vet hur det är att leva för ett annat djur. Men för mig är det ett av det naturligaste jag vet. Och jag är stolt över att få bli förknippad med någon så underbar som Bingó. Han gör mitt liv värt att leva. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: