Planer för 3 dagar framåt :)

Just nu har jag fullt schema, och jag har ingen aaaning om hur jag ska orka med 2 fulla dagar. Imorgon (eller ja idag, fredag) är jag rätt "obokad" ska ut en sväng till stallet och longera odjuret för att se hur benen ser ut idag :) Stallkamrat hade sätt honom busa runt med hästkompisarna i onsdags och då såg han ohalt ut. Så jag hoppas ju såklart att det är bra om 1 månad, för den vilan SKA han få! 1 månad från ridning, kommer däremot att longera lite då och då samt tömköra och promenera. Men ingen ridning på 1 månad. Den här veckan har han fått vila helt förutom promenaden i onsdags.

På lördag ska jag följa med Åsa och Hera till Örnäs och vara liten assistent när Åsa ska tävla. Blir hennes första gång att tävla 5 gång så de ska bli kul å se hur de går för henne :) Sen skulle de tävlad i någon av de alla töltgrenarna också och den klassen startar inte förrens vid 16. Så jag blir hemma seeent på lördag. Upp tidigt är de ju också såklart men jag har ingen aning om hur tidigt, kan vara att hon hämtar mig vid halv 7 eller så :P

Söndag ska spenderas nere i Mantorp med Pappa, Jimmy (bror), Kenneth och Leffe just för att Stcc finalen går då såklart :D Det ska bli skojj skojj, VIP biljetter som vanligt och vi hoppas på bra väder! Blir lite mer sovmorgon på Söndag iaf, kl 8 ska vi vara i Bandhagen så upp vid halv 8 ungefär :) Sen är man inte hemma förrens vid hmm 20 kanske. Stannar å käkar på vägen hem. Och vet ni, MAMMA ska ta hand om Bingó alldeles själv xD. Mocka, mata och kolla häst i hagen. Och kolla häst i hagen betyder att hon måste ut bland alla hästarna och lyfta fossingarna på Bingó haha. Vi "övade" lite idag och mamma fick lyfta fossingar fast jag stod bredvid. Så nog ska de gå bra. Det tror jag nog allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: