Idag är det mycket bättre!

Bingó mycket mycket bättre idag! Väldigt skönt att se faktiskt.
Gick mycket bättre att pilla på benet också, antagligen inte lika öm idag som igår.
Att spruta penicillinet gick väldigt bra också. Duktiga hästpojke <3
Men metacamet är fortfarande Jätteäckligt xD men allt går när man vet att man ska få gå ut och bete lite sen :)
Så skönt att kunna unna honom det iaf. Hade ju kunnat vara så att han inte alls skulle få gå ut och röra på sig. Det hade ju seriöst bara varit väldigt jobbigt. Betade typ 40min nere på ovalbanan och alla killarna och alla stona kom ner och höll oss sällskap.  Bingós bästa hagkompis Kiljan stod och hängde vid staketet och ville ha kontakt, Bingó däremot hade full koll på gräset. Men han njöt av att se kompisarna, det såg jag på honom!

Såhär ser såret ut nu, tror det vart 7stygn totalt.. 4st stygn inne i själva såret, och det kallar man något jättefint men det har jag glömt bort xD Sen 3st stygn utanpå som ska tas bort om 15dagar :) Nedräkningen pågår, bara några dagar kvar på metacamet och typ en vecka kvar på penicillinet. Men här är bilden iaf xD



Om ni undrar varför det ser "bulligt" ut är det för att veterinär har sytt så att såröppningen pekar "inåt" mot benet liksom. Ska ge en finare läkning! Knappt något svullet eller! *peppar peppar*

Och han haltade nästan ingenting idag eller!


Bingó går även under namnet "blåa benet" just nu xD
Snart blir det "vita benet" när den här lindan tar slut :P fick köpa fulfärgen vit för det blåa var slut :(


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, Hatla har oranga på båda bak ;) Stackarn, fastnade i högrejjen förra hösten :(



Nånånå, gör inte mig o. Sessan ledsen nu :o Är han inte asigt söt dååå!! <33



Ja, och på den tiden hade vi knappt ridit volter ens :) Var inte ens redo för det då ^^ Snabbare än i skritt då, men det jobbade det faktiskt inte mkt med.. hum... konstigt. Lyssnade ju bara på tränarna, it fan visste jag något mer ;) :)

2009-04-29 @ 23:13:28
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Agnes

Ursh, jag blir alldeles gråtfärdig, trots att jag läser att det går framåt. stackars stackars stackars bingo :'(( varför går det inte för er två, ni förtjänar ju verkligen inte så här mkt strul? :((( <333 ursh, nej <333





och folk som är dumma i huvudet och skriver så onödiga och taskiga kommentarer får mig att vilja kräkas ! du och bingo är bäst och tro aldrig något annat <3

2009-04-30 @ 14:36:32
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: