Lugna puckar

Söndag, tiden liksom bara rinner iväg. Inte för att helgerna egentligen har någon större betydelse för mig, men ändå. Nästa helg är det tävling, eller ja på måndagen den 13:e. Får se hur det går (antagligen åt helvete men man vet aldrig!, Bingó kan chocka ;D)
idag red Annica och jag våran väg fram å tillbaka 3 ggr. Myyycket galopp. Börjat med att träna hästarna på att lugna ner sig vid galoppen. Att galopp liksom inte behöver vara ett stressmoment där man måste kasta sig iväg och springa det fortaste man kan. Funka väldigt bra måste jag säga, sålänge Annica låg en bit bakom med Múska haha. Men snart kan vi minska på avståndet, nog kommer vi aldrig kunna galoppa lugnt bredvid varandra. Det är Bingó alltför "förstörd för" (islandsinriden, säger väl det mesta?) Tölta rätt ok till och från också. jävligt svårt att få till formen rätt liksom. Men vi lär oss tillsammans och snart sitter den väl där hoppas jag!. Kul iaf att börja höja formen lite :D
(juste ja, Bingó tyckte galopp var onödigt och la sig i pass ist xD direkt från tölt!, Något jag inte alls tycker om. Pass ska tas från galopp sådeså)

Imorgon vila, på tisdag töltträning med viktbootsen, samt lindorna jag har kortat ner något enormt för att få en totalvikt på under 300g :P


Bingó och Múska i full koncentration på matbyttorna!
Bild tagen igår (lördag 4/4)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: