Fullärd

Nu är jag fullärd!

Lektionen idag gick super, Malin bad om att få se lite mer gångarter än bara  skritt och tölt, så vi travade lite (i form som alltid) och sen fick vi visa våran halvtaskiga galopp (så som den blir på ridbanan). Tyckte han såg trevlig ut i traven iaf :) Galoppen kommer sen sa Malin, så ja, jag har inga större förhoppningar på att kunna galoppa runt på ridbanan liksom. Men iaf, tölta på volt och höll på med samma som förut, hålla koll på bogarna och böja igenom. Nu mycket mer tölt än förut då :) skitbra underlag ^^.

Sen undrade Malin om hon fick testa Bingó. Jag förvarnade om att Bingó blir stressad och förvirrad när andra rider honom. Och hon förstod det men vågade sig upp på ryggen iaf. Hon krävde inget direkt för hon ville inte stressa upp honom. Men det räckte med att hon typ satte sig på honom så såg man hur han blev spänd. Redan efter en halv volt säger hon något i stil med "jag förstår va du har att arbeta med, han är inte lätt, han är verkligen inte lätt" sen fortsatte hon under tystnad. Sen sitter hon av efter ca 10 min ridning och tittar på mig och säger. "Det ser så lätt ut när du rider, du har gjort ett bra jobb Carro. Han är inte lätt det känner jag."

Bingó bjöd på grisepass och ca 4-5 travsteg när Malin red.

Sen fick jag rida igen. Malin tyckte att det var dags att börja höja formen i tölten nu, så vi fokuserade på det då. Och nog jävlar gick det ibland. Styrkan finns ju inte riktigt än, men det kommer i takt med att vi fortsätter kämpa! Fick till några varv på volt i önskvärd form och yes ^^ VI KAN :'D

Hon önskade oss även lycka till på Påsktävlingen den 13:e :) Får vi till formen lite till innan dess så kommer det nog bara gå bra, nog för jag inte har några direkt förhoppningar men. Vore ju kul att inte sluta sist iaf xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: