Ikea, hööks och avåkning ;D

Idag har jag hunnit med mycket, var en sväng med mamma till Ikea *SUCK* självklart ställer man sig i heeelt fel kassa och fick vänta i sisådär 10 min innan kunden innan oss kunde betala "du har inte kredit nog på detta kort" men vafan liksom, kollar man inte upp sånt INNAN man knallar iväg och handlar saker för 4459kronor?? IDIOT
For sedan till Hööks och köpte mig en pullarnosgrimma, typ världens sämsta kvalité, men va får man egentligen för 149kronor?. Måste ju testa först å se om Bingó känns ok med det innan något dyrare införskaffas, och även om lädret spricker så funkar ju nosgrimman fortfarande iaf!

Red lite på ridbanan idag, tränade på volterna som M lärt mig och det gick sådär, jag är egentligen för trött i kroppen för att orka rida igenom Bingó ordentligt, men det gick ok. Tölta lite på stora mittvolten, takten är 100% hela tiden. UNDERBART! Fortsatte runt 4kanten några varv, böt varv och fortsatte i tölt, sen helt plötsligt låg vi på marken*. Wtf?!? va hände?? xD Både Bingó och jag såg grymt chockade ut.. Va gör vi här nere i snön??. Bingó låg ner väääldigt länge och såg allmänt förvirrad ut. Tillslut reste han sig och nej, ingen skadade sig :) Blev till att fortsätta rida runt där ett tag men just där vi tittade lite närmare på marken, var det jäätteläskigt ;D kunde ju hända igen :o

Förövrigt så finns det hästätande rådjur samt hästätande husvagnar runt vårat stall!! De ni, inget ni visste om va ;D


Vi hamna på marken pga Bingós högra fram (atrox), kan ibland hända att han inte hinner låsa det knät innan han lägger all tyngd på det. Händer inte ofta men det händer. Något jag får leva med, risken finns alltid när vi töltar att om han springer på liiite för fort innan eller efter en kurva så kan knät ge vika. Aldrig hänt på rakt spår utan endast före eller efter kurva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: