Ridlektion :)

Dagen började vid halv 11 ungefär.. Prata lite med bror som var över för att byta bromsklossar på en av stallkamraternas bil. Fick agera sjuksköterska då han kom in skadad efter att ha bytt ena klossen ;D slog upp skruvmejseln i hakan.. Väldigt smidigt! Var ute en sväng med Bosse som skulle klättra i alla träd han kunde hitta.

Sen vid halv 5 bar det av till stallet. Dags för ridlektion för M. :D Fortsatte med samma skrittövningar som sist, hålla koll på bogarna samt mina händer och tår.. Tårna kom tillslut, händerna är ja fortfarande lite gungeligung på dom (a), men bogarna satt ;D För det har vi tränat på ^^. Sen fortsatte vi med tölt på volt och ponnyhesten förbluffar mig genom att gå varv på varv i form i tölten :D Helt underbart.. Men ja måste komma ihåg innerskänkeln och yttertygeln även när vi töltar xD Mycket att hålla reda på. Helt otroligt egentligen. Men de är väl tjusningen med ridning och hästar. Man är aldrig fullärd! Man kan bara lite mer ;D
Känner mig mer och mer bekväm med tanken att rida inför Ylva. Kommer nog att gå bra om jag bara tänker på mina händer nu!. Annars kommer Bingó sköta sig bra.


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad han har blivit duktig! :D Vad har du för problem med händerna? Och HUR FAN lyckades du få tårna? O.o Är totalt omöjligt, gör ooooont om man tvingar dem fram, vilket man inte skall göra, blabla. Det kommer gå super för Ylva ^^

2009-02-13 @ 11:40:05
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: