Snöoväder

Snöovädret hade jag kunnat vara utan. Utan att tveka en sekund! Jag vill ha sommar, ge mig sommar!
Vaknade vid 6 utan litenkatt. Orkade inte dividera med honom så jag slog på tv och drog mig sakta men säkert upp. ca 1 dm snö hade hunnit komma under natten. Så i halv snöstorm far vi iväg till stallet och lastade på Bingó för att fara till Fors. Framme vid kvar över 9 och lektionen började kl 10. Bingó var pigg pigg när vi knalla till stallet och första lektionen gick super. Tölta på volt och fick till det riktigt bra med form i flera varv :D Kom bara ihåg en stilla innerhand vid knäet ungefär :), sen körde vi lite trav på volt. Osäkert till en början men sen lossnade det. Dock ingen direkt form i vänster varvet. Men vi avslutade där. Lektion nr2 började vi direkt med trav i höger varv. Och där gick han varv på varv i form :D med ett superhärligt schwung och jag verkligen kände ryggen och bakbensaktiviteten! Första gången på volt som vi går i form :)

Sen körde vi en liten övning i tölt och Bingó höll på att skita ner sig när vi kommer i ökad tölt längst långsidan och han får syn på sig själv i spegelbilden. Han typ VAFAN, det springer en häst RAKT EMOT MIG!! *kasta sig in mot mitten* Och då hör man Ylva "Innerskänkeln Carro" haha xD Men vi fick nog till det tillslut också :)

En väldans glad Bingó rullade sig en massa när vi väl landade hemma och släpptes ut i hagen :) mysponnyn :D

Nu ska ja upp å föna håret, sen sova lite. Sen Jobb! Sjukt trött. Men det ska nog gå det där tillslut :) "han" jobbar iaf heeela långa natten ^^. Iiiiihhh så underbart :D

Sorry för stavlfel men jag orkar inte korrekturläsa!


Kommentarer
Postat av: Fia

Åh, ser det bara så bra framför mig! xD Men så bra att han var duktig idag!! Åh.. "han"?! :o :)

2009-02-22 @ 21:38:18
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Agnes

Går det fortfarande inte att se texten? :)

2009-02-23 @ 23:50:36
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: johline

sjukt kallt är det :(

2009-02-24 @ 08:04:55
URL: http://johlinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: