Flyga fram, i två bemärkelser

Där kom helgen, och nu är den snart borta. Sjukt underbar väder det är också! :D Mao CARRO ÄR GLAD
älskade sommar <3

Men nu, lämnar vi det xD
Skulle ut på en mysig "lugn" skrittur i skogen (våran första sen igångsättningen), Bingó hade nog heeelt andra tankar. Far åt helvete säger jag bara. Hästen var ÖVERALLT och ingenstans. Bara takta, bara ligga på i handen, ingen lugn skritt någonstans. Sen blev jag trött på hans fasoner och började säga till på skarpen. Då avvek vi från stigen med bakdelen, började gå i riset, snubbla, göra skänkelvikningar osv osv. Grejjen är just att jag inte kan som många andra, bara länga på tyglarna och låta hästen gå framåt. (för att då lugna ned den och visa att titta, vi kan gå lugnt på långa tyglar va mysigt) gör jag det kan jag lika gärna hälsa hem (iaf när han är på hoppetossehumöret) för då sätter den jäveln av i tölt/trav/grisepass, snubblar över stenar osv osv. Med öronen framåt >.< Så det är liksom bara att bråka på ist.
Hem kom vi iaf, efter ca 40min skogsritt xD idag ska han vila tänkte jag. Ska ju ut och klappa på Mach och Agnes (eller ja Agnes klappar jag nog inte på). Dock ska ja ut en sväng och mocka, göra mat och smörja lite på honom i hagen :)


och imorgon är det måndag igen



Kommentarer
Postat av: BaraM

när Carro är sååå glad...då e de sommar...!!!!!`-´

2009-06-28 @ 17:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: