Det man inte har i huvudet, får man ha i benen!

Red vägen idag igen, men bara 2 ggr ;D dvs ca 6 km ^^. Tölta super idag med, dock piggare och låg på mer, red med samma häst som igår fast annan ryttare ;D galoppa 3 ggr iaf och Bingó verkligen for iväg i ena galoppen, vart nästan lite orolig där ett tag om hur ja skulle få stopp på honom, men det gick som tur va ^^. Imorgon ska ja också rida, vägen igen, men däremot ska ja se om jag kan få någon pass :) Sen ska vi träna lite mer på att galoppera längre sträckor på plant underlag och så får vi se om han tar mina halvhalter xD Kan bli spännande ;D

Jobbigast idag var nog när jag visste om att jag hade en häst till att sköta förutom Bingó (dvs ja mockar och kastar in mat), fixar allt sånt innan jag hämtar Bingó i hagen så jag mockade Bingós box + en box till, drar ut på ridtur och sen när ja trixat klart i stallet och känner mig klar ser jag att ännu en häst i stallet har det omockat (kl är runt 19 och hästarna kommer in om typ ca 30 min, hästägaren brukar alltid vara tidig) När det slog mig att jag skulle mocka och mata den hästen också.. Sådär lagomt kul att springa ut och hämta skottkärran och börja mocka och packa å trixa med mat när man faktiskt trodde att man var klar xD aja, det man inte har i huvudet får man ha i benen ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: