Snäll ponnyhest :D

Jag har en väldigt snäll häst faktiskt, som idag vart grymt irriterad på mig haha. Har själv varit lite halvrädd för att galoppa i sommarhagarna (stora öppna fält+galopp= Bingó som inte riktigt vet vart han ska springa utan springer lite överallt och gör dumma saker), men idag visade han mig att han visst kan vara en snäll ponny. Stallägaren har ju plogat i sommarhagarna, vilket gör det lättare att galoppera rakt fram eftersom det är stooora spår ist för helt öppet, så efter lite tölt så tog vi galopp. Och lååångt innan backen slutade hade Bingó redan saktat av från galopp till en redig halt (galopp-tölt-skritt-halt) och vända bak huvudet och tittade på mig som, ser du. INGET hände! Lita på mig nu.. Gjorde samma sak varje gång vi galoppade xD skitsöt när han vände bak huvudet som för att berätta att, Inget hände den här gången eller.

Imorgon ska Annica följa med ut, och har vi tur kan vi nog även Tolka lite igen :D uppsuttet denna gång! Eller fan, har jag berättat att vi testa att tolka med Bingó för någon dag sen?? Jag gick bredvid huvudet på Bingó och Annica gick bakom med tömmar och pulka, Bingó lite rädd. Men sen satte sig Annica i pulkan och då gick det bättre. Lite tyngd så förstod han vad som hände och var riktigt duktig <3 :D sen när Annica skratta var det ju såklart superläskigt xD
Sen fick jag åka en bit å det gick bättre. Mer van att jag går bakom och pratar/sjunger och skrattar å har mig när vi tömkör :P

aja, over and out.

och lev med stavfelen, orkar inte korrekturläsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: