Tempoväxlingar

Det var år och dar sedan jag tränade på tempoväxlingar i tölten. Men jävlar va bra det gick idag :D Korta tölten går super (taktmässigt) formen är för djup eller för hög, vi har svårt att hitta ett mellanting på rakt spår. Vid första ökningen blev det galopp, men med en snabb halvhalt och samtidigt ta ett resande tygeltag med ena handen så kom tölten tillbaka. gick fort då och då men det märks att det var ett tag sen vi tränade detta. Vi har tappat en del fart i ökningarna. Men däremot har vi fått en mycket trevligare och bättre tempo i kort tempo tölt. Långsammare än skritt nuförtiden. Nu ska bara ökningarna tränas lite mer så vi har ett stort register igen. För som sagt, jag ska fan ha en blå/gul rosett någongång!


Sen måste jag bara visa mitt nya inköp. Ett par nya sommarskor. Nu kan jag äntligen slänga mina 3 år gamla trokänare med hål i. Dock kommer det att svida i hjärtat. Älskar verkligen de skorna som nu måste slängas! Blir nog en tyst minut vid soptunnan ;D


Men visst är dom söta? ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: