Träningsfunderingar och framtidsplaner

Allt faller på plats med Bingó nuförtiden, tölten är ett faktum, han får INTE slå upp huvudet, och det gör han inte eller. Fortfarande låg och djup form men det kommer, jag måste lära mig att det tar tid och att det kommer. Galoppen däremot är jag helt handfallen fortfarande, testade idag med att driva på som satan när han gick ner i form men det slutade med passinslag samt korsgalopp. Testade en gång till, låga händer, sitta ner och driva samt fånga upp, gick bättre men fortfarande fyrtakt och springig. Testade ytterligare en gång med samma resultat. Jag vet ju faktiskt inte HUR man gör, jaja, principen är fånga upp och driv, så är det alltid! Men jag menar, antagligen har väl Bingó inte riktigt styrkan än, och det kan jag förstå (fast vi varit igång över 1 år nu) däremot vet jag att kondis och styrka tar tid att bygga upp! Och antagligen om jag fortsätter med stärkande övningar, som galoppfattningar. Så kommer styrkan och vi kommer antagligen att kunna gå i form. Måste fråga min lilla kära tränare när hon kommer ut nästa gång (2/4) hur hon skulle göra och hur hon skulle ta det därifrån. För tanken är påträngande, jag vill ställa upp i femgång (omg hur ska ja våga?)


Kommentarer
Postat av: Fia

Klart du vågar, om tom jag har tänkt göra det så! (Om sisådär fem år om någon utav våra gångarter kanske fungerar då!!) Bingó kommer klara det fin-fint!! :D Ja.. men hur FAN blir man av med fyrtakt i galoppen!!?? :o Kanske man skulle börja rida trefotingar istället, de borde ju knappast bli fyr/passtaktiga!?

2009-03-16 @ 12:28:51
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: