Underbara häst <3 Underbara ridtur

Idag var en av dom dagarna man verkligen är glad över att man har häst och sysslar med ridning, för visst fan går det dåligt mer ofta än vad det går bra,. Men idag gick det bra, riktigt bra om jag får säga det själv!. Red våran väg 3ggr idag fram å tillbaka (nästan 1mil) Töltade hela vägen bort, galopp i backen vid sågen och fortsätta galoppa en bra bit för att övergå i tölt och rida till galoppbacke nr2 där vi innan backen vände och red tillbaka, gjorde detta som sagt 3 ggr och Annica och Múska var med och red. Men Bingó var lugn som en filbunke. Kunde helt seriöst släppa tyglarna och han tölta på i samma takt och tempo som JAG hade bestämt! Det är fan inte ofta det händer, Bingó tar ju väldigt gärna chansen att öka tempot, men idag fann han sig i att jag hade bestämt tempo och liksom bara gick där lugnt och fint. Älskade hästpojke <3, Sen att han även bjöd på form (och nu ska ni veta att jag inte pratar om den djupa formen han går i när vi töltar på volt, utan en form med högre resning men han skulle fortfarande kunna peta ner mulen liiite till), gör ju inte saken sämre direkt :D Åh nej, de är dessa ridturer man lever för faktiskt.  När allt går som på räls och inget direkt tjaffs behövs, däremot måste man alltid visa vem det är som bestämmer när man rider Bingó, annars kan det lätt gå från underbart till livsfarligt, för han är förjävligt bra på att ta vara på stunder då man inte riktigt är med till 100%. Men det är också den typen av hästar jag älskar!

Nog pratat, nu ska jag däremot anmäla mig till en liten tävling :) Den 2:a mars är den, får väl se om jag får plats eller inte. Eftersom klubben som håller i tävlingen har så att deras klubbmedlemmar har företräde om det är många som anmäler sig. Men iaf, nu ska jag göra ett försök så får vi hoppas att det blir tävling den 2:a Mars :)


Kommentarer
Postat av: Fia

Härligt! :D Och hoppas ni kommer med på tävlingen !!! :D :D :D

2009-03-12 @ 00:21:50
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: