Framgångar, funderingar och skryt!

När allt annat i livet står stilla eller tar stora kliv bakåt så fortsätter vi att utvecklas tillsammans <3, tänk att något kan göra en så glad? tänk att något kan få en att tända till så jävla mycket. Tänk att vi har gjort allt det här tillsammans :'D
Bara att veta att min häst tänder till när jag tar fram klockorna (lätta skyddsboots) för han VET att vi ska busa, han VET att de är flygande pass som gäller! Jag ser det på honom och det gör mig så glad, att veta att han även gillar det vi sysslar med.
Blev mycket galopp idag, första passläggningen gick inge vidare, men vi hade ju bara börjat :D 4:a gånger till med underbara underbara flygande pass <3, Bingó tänder verkligen till och de är underbart. Galoppar lite till inför sista galoppbacken och får till drivning och halvhalterna jävligt bra måste ja säga, så pass bra att Bingó gick ner i form i galoppen! Kan ni tänka er? Min hästpojke i form i galoppen? Däremot blev det 4takt eftersom han inte riktigt orkade ta i ordentligt, blir ju mycket tyngre. Men jag verkligen kände hur ryggen kom upp och hur han fick ett annat steg (trots 4takten) Nästa gång, så ska ja inte bli så paff att jag glömmer bort att driva. Nästa gång ska ja driva som en idiot och vi ska flyga fram i ren 3taksgalopp i FORM. FAN va ja längtar!

Det är helt otroligt egentligen, snart har vi form i 4:a gångarter! Jag blir helt salig när jag tänker på det. Tänk att jag har gått från en stressad stel 5gångare utan trav och utan ren tölt (grisepass på hög nivå), till en trevlig 5gångare med bra trav i form, skritt i form, tölten sitter snart formen i och antagligen med lite mer träning för oss båda så kommer galoppen i form också. Helt jävla otroligt. Jag är så förbannat stolt så det finns inte!

Jag är vanligtvis inte den som skryter, faktiskt. Ni som känner mig vet det. Men när jag tittar på min häst vill jag bara skrika rakt ut att HAN ÄR MIN!.. JAG har gjort allt arbete ingen annan! Jag, jag och bara jag har förvandlat denna pojke till det fina fina guldet han är idag. Alla timmar, alla tårar, all svett och alla pengar har genererat i den hästen. Helt otroligt!
Det är helt helt otroligt att han är så fin som han är idag, utdömd av veterinärerna "han blir en haghäst, max att du kan skritta honom korta stunder på plant underlag" dom orden ringer ofta i mina öron, jävligt ofta ska ni veta. Jag skulle så gärna vilja åka till veterinärerna och skrika rakt ut att "JAG VANN, vi klarade det. Ni hade FEL FEL FEL" (och samtidigt göra en sjukt ful segerdans) Det vore något det.

Jag vet att jag är långt ifrån perfekt, mycket jobb kvar hos mig och hos Bingó. Det vore inte mer än rättvist mot Bingó om jag gick ner i vikt och jag försöker, tro mig. Han är värd det!
Men fan vad jag har lärt mig av den här hästen. Form? det fanns inte i mina tankar när ja skrutta runt på ridskolan, ren takt? va är det? tölt som tölt, trav som trav? eller?. Bärighet? you said what?, riktigt härliga ridturer? va är det?, framgång och tävlingar? No way! Ja menar, en egen häst eller medryttarhäst med för den delen vidgar verkligen vyerna. Fan va jag har lärt mig! Jag har ju blivit stallets frågetant " Min häst gör si och så, hur ska ja göra för att han ska sluta?"  "Är det här ren takt? hur hör du det?"   "Gör jag rätt nu? ser det bra ut?" 
Ja menar, jag sitter verkligen på kunskaper nu, något jag inte gjorde för ca 3 år sen. Att vuxna människor frågar mig är så underbart roligt! Att lilla lilla jag kan tillföra något. Nej jag är stolt över mig själv, jag är stolt över min häst och jag är stolt över våra framgångar. Vi är fan värda en blågul rosett! GE mig en blågul rosett! (om ja nu ska köpa den själv!!)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Ska bli kul att se er på tävlingsbanan senare i vår.

2009-03-14 @ 20:51:36
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: Fia

Hallå, du är faktiskt MIN frågetant också!! :o :DD (Och du skulle bara veta hur mkt jag lärt mig av dig, haha, går över datan också! ^^) Ni förtjänar en gulblå! :o :D <33 (Ne, egentligen många!!)

2009-03-16 @ 12:33:33
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: