Lördag, med ändrade planer.

Utsläpp av hästar imorse, lugnt och skönt. Önskade ena stallkompisen lycka till på tävlingen. Som jag själv skulle ha vart med på om hästen hade varit frisk i alla benen. Men ist får jag äran att ha utsläpp och medicinera Bingó. JIPPI
Lite orolig nu faktiskt. Såret har börjat vätska helt plötsligt... Har varit torrt och fint i padden hela tiden men nu var det både blodigt och lite varigt. Iof kan han ju ha "råkad" släng in mulen i benet när han kliar å har sig, ELLER så beror det på att han har legat ner inatt.. Tror nog att de är det sistnämnda. Måste ju bli lite stelt över såret.. Jo så måste det vara *lugnar ner mig själv*

Men han är kall, tempen har legat på ca 36,4 nu i 2dagar... Hans temp har annars alltid legat runt 37,5-37,8
Nu får han iaf ha på sig sitt fleece under nätterna och idag får han ha på sig det en stund tills solen tittar fram över "buren" och börjar värma kall hästkropp. Stallkamrat är snäll nog att ta av täcket sen.

Går bra gör han iaf! Och det är skönt! jätteskönt. Men jag tycker så otroligt synd om honom när han får stå själv. Speciellt när de är boxvila/jättelitenhage. Annat är ju om det är en något större hage med gräs i.. Iaf liiite bättre än att stå i helt själv på grusunderlag :(

Nej usch nu ska jag sluta tänka på hur han har det för tillfället! TÄNK han hade lika gärna kunnat stå på hästklinik just nu med en nyopererad böjsena. Och aldrig blivit bra igen. Eller ännu värre :o (tänker inte ens skriva det här men ni fattar nog!!)

Han har det nog bra min lilla ponnyhäst <3 Så som jag fjompar å har mig ^^.


Kommentarer
Postat av: BaraM

fjompar..?? nääää rädd om din bästis.....lr kan man kalla de älskling..xD

2009-05-03 @ 13:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: