Sjukstall

Blir hämtad av stallkamrat då föräldrarna drog till dalarna igår när dom "slapp" skjutsa till tävlingen. Stallkamrat berättar att stallkamrat2 häst var dålig och svullen över hela mulen, samt ögonen och bakbenen. Kommer till stallet precis när vet. hade åkt. Först trodde dom att hästen hade blivit huggormsbiten men dom hittade inget sår som tydde på det. Hästen fick däremot boxvila i 1veckas tid och får såsom Bingó sprutas med penicillin ett tag framöver. Usch va hemskt det är när hästarna blir dåliga!
Fick själv lite tårar i ögonen när man såg hur hästen såg ut, jag skojjar inte när jag säger att mulen var dubbelt så stor och man knappt såg in i näsborrarna! Ögonen var bättre men dock väldigt igensvullna dom med. Läskigt!

Bingó varar i såret, ska ringa vet imorgon bitti och höra, imorgon är sista dagen med äckel metacamet iaf! Tur det. Men spruta penicillin får jag göra tills på torsdag. Suck. Däremot verkar han obekymrad över benet och knallar på som vanligt. Dock händer det att han glömmer att lyfta på ondabenet och därmed snubblar till och ger matte en hjärtattack varje gång. Men fortsätter sen som om inget har hänt. Tror inte han har ont längre, får klämma och ha mig på såret. DÄREMOT spelar hästjäveln något så enormt. Kommer till stallet och ropar lite på honom och han gnäggar tillbaka. Lyfter på ondabenet och står med det upplyft och gnäggar igen, tittar på benet, tittar på mig. Gnäggar tar ner benet och tittar på mig igen. Vaaaddåååå dåligt samvete man fick där då? Söt är han iaf, världens sötaste <3<3


Kommentarer
Postat av: Fia

Så störigt :o Har ju dig på bloglovin, men nu syns det inte mera om du har skrivit eller inte så har bara tänkt "vad länge sen hon skrev" och så har du skrivit. Störigt, haha.



Men aaaw, en sån stjärna. Hollywood nästa? ;D

2009-05-03 @ 23:21:25
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, som på den gamla goda tiden ;D



Haha, du får börja skicka in blanketter till såna som gör film. Dra in lite stålar ;D Hästarna skall ju jobba för maten, har du väl hört!? (Moffa.. min moffa..)

2009-05-03 @ 23:53:44
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: BaraM

....mao som alla andra "killar"...>>blink<<

2009-05-04 @ 12:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: