Tömkörning med überglad ponny :D

Idag har jag börjat med "igångsättningen" av Bingó, fel att säga igångsättning egentligen eftersom jag bara har utökat promenaderna ;D haha idag började jag också med att tömköra, mycket roligare för båda och Bingó får koncentrera sig mera än vad han gör på promenaderna! Skrittade runt på ridbanan i 10 min och satan i gatan vad han frustade nöjt ^^. Och så fort matte sa "duuktig Bingó, va duktig du är" eller något liknande så krökte han extra mycket på nacken och frustade och spetasade öronen ännu mera framåt (om nu möjligt för dom var spetsade som bara den från början xD)

Kul när man verkligen märker att han tycker att det är kul! Hann inte ens mer än visa tränset för honom så stoppa han in bettet i munnen alldeles själv (sen att sidostyckena vart helt fel osv de spelar ingen roll xD)

Snubblade en gång också :/ med ajaj benet.. Dock gick han på helt normalt efteråt!  Vilket han inte gjorde igår ju (inte ens i skritten vart han ren efter snubblingen).. Aja, får tömköra å ha mig till helgen sen får vi se vad som händer (å fötter)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: