Mamma är här <3

Började att rida Faxi, han är riktigt rolig, dock måste man kompromissa med honom heeeela jävla tiden.. Ooom du kan tänka dig att göra en skänkelvikning nu så får du tölta lite? okej?? *BIG EYES* Frågar man inte utan "tvingar/bestämmer/tar över" Finns risken att man ligger på marken xD han var ju påväg här för någon dag sen att bocka av mig den jäveln :o hann dock ta ner till skritt innan fulla kraften inkom!

Sen red jag Lyfting! OMG va hon är rolig att rida! Lite bakgrund om damen, Född på island, inriden på island, 17år gammal, 5gångare, började trava i sommras, grisepassar enbart, har världens pass (vad jag hört) har aldrig gått i form eller blivit ordentligt riden på ridbana (böjja sig? va är det? :O varför skulle jag), och skänkel va är det?
Iaf, har börjat rida igenom henne med skänkeln,  mycket skänkelvikningar (OTROLIGT LÄTTLÄRD!!), och hästen går nu alltså i form i skritt!! Börjat smått under veckan att göra övergångar till skrölt och ner i skritt igen, idag red jag varv på varv i blandad form! Hon gick riktigt ruskigt bra bitvis! Mamma ska ta bilder sen <3 :D

Bingó reds ut runt slingan igen, var påväg att dra iväg med mig xD tyckte vi visste kunde galoppera ist för att trava! Pigg var han iaf! :)


Kommentarer
Postat av: Agnes

"it takes skill to tripp over flate surfaces"



Jag o Mach också :D XD :D

2009-11-30 @ 16:57:08
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: