Toffelhäst <3

Blev lagomt arg på hästapållen som igår helt plötsligt bestämde sig för att INTE komma när jag ropa vid grinden. Han förstår mycket väl vad det är han ska göra när jag kommer och ropar Bingó och visslar lite, de är inte så att han INTE kommit tidigare.. Men igår så nej, han stenvägra. Så jag fick knalla i leran, satte på grimman och visade honom vem som bestämde med lite NH övningar. Vem tror ni kom idag gåendes med spetsade ögon och energisk skritt genom leran? Jo min toffelhäst ^^. Bingó is my bitch! För han vet, mycket väl.. Kommer man inte till Matte får man inget godis och enbart "skäll" ;D

Men idag vilade han däremot, bara hälsade i hagen med lite äpplen och kolla ben + hovar + täcke :) Allt såg bra ut.
Imorgon är det stalltjänst på kvällen, men ska nog kanske ut på dagen för att rida i skogen.. OM det inte regnar vill säga...

Och jag hatar hösten >.< fan gör ju inget annat än regnar, blir lerigt, disigt, grått och SKITIGT!!! FY FAN! :'(


Kommentarer
Postat av: Fia

det är förjävligt när de inte kommer... men, va fan, ni har ju blad i huddinge! :o kom hem och här är maaaassor! Tom gröna är vissa träd! Uppe har alla trillat..

2009-10-24 @ 20:42:56
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: