Spräckt hjälm och skadad Carro

Mööhh på ponnyn säger jag bara..
Satt och njöt av Bingó i fredags, han kändes sååå fin.. Enda fram tills dess han hitta ett spöke(?) i diket, sidsteppa lite i galoppen, kastar sig åt sidan och tvärstannar. Jag flyger över halsen, landar på höft och dunkar i skallen så pass att hjälmen spricker.. Ringer mamma medans jag ligger på marken och typ säger "jag tror jag har fått hjärnskakning kom och hämta mig" för ja, jag var ute på vägen och red. Kan meddela att vägen är HÅRD!.. Dum som jag är satt jag upp igen på hästen och red förbi läskiga stället x antal gånger, galoppa och tölta också..
Men galet ont i nacke och huvud samt haft illamående och huvudvärk.. Enligt stallkamrat en mild hjärnskakning men ja.. Idag är första dagen jag har kunnat röra huvudet lite i sidled så det går framåt. Dock krampade musklerna nu under kvällen runt nacken å så men nu känns det ändå ganska bra..


Red lektion i lördags (jag vet, alla tycker de var dumt gjort men vafan) Bingó kändes bra iaf! trevlig att rida och gick bra att tölta i kort kort tempo och behålla formen.. Träna mer på det så får vi upp steget också :) Så det blir snyggt också när vi rider ;D haha
och idag var jag och Annica ute på årets första skogstur! Vi överlevde otroligt nog, och vi startade året genom att irra runt en ny slinga i skogen. Men vi hitta hem som vanligt :D creds till oss!

Nu ska jag ut och gå kvällsprommisen med vovven, sen sängen. Är sååå otroligt trött numera.. Inte konstigt med tanke på all jävla pollen som far omkring >.<


Kommentarer
Postat av: Sofie

Aj då, stackars dig.

2010-04-21 @ 19:54:08
URL: http://svalurlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: