ridit och handhästat lite!

Bad Annica handhästa Bingó idag då han behöver något KUL som avbrott i vardagen. Och ja, han älskar att vara med andra hästar! Rida ut i sällskap, rida fler på banan osv. Handhästningen blir ju ingen direkt kondition eller styrketräning på något sätt, då hästen som rids, rids i tölt och Bingó grisepassar/töltar lite bakom. Dock är det bara för hans hjärnas skull, dvs han får ha lite kul med en annan häst men ändå tänka lite på kommandon osv.
Iaf, Annica gav upp ganska fort, så jag satt upp ist, och hör och häpna! Jag satt upp utan sten/pall xD har jag inte gjort på över 4:a år (sen jag ramla av och fick spricka i höften och antagligen något annat, har gjort för ont då jag är lite väl osmidig xD) MEN DET GICK idag, och de gjorde inte ont :o
Iaf, red vägen fram å tillbaka i tölt med Bingó bredvid med spetsade öron. Jättesöt <3
Blev bra ändå, fick de ja ville av dagen. Bingó såg gladare ut. Han får som en liten aura runt honom som lyser när han liksom är sådär galet nöjd över sig själv <3

Imorgon kommer fröken Hovslagare, vilket Bingó älskar :D sen ska vi antingen tömköra eller trickträna lite!
Fått lite nya tips om att ta spanska skritten framåt, och jag ska även lära in puss, nicka och skaka på huvudet :)
Inte allt på samma gång dock ;D men måste bryta av trickträningen så de inte BARA tränas spansk skritt, då kommer han att tröttna på själva momentet med klickern :P Så ska börja med att träna lite spansk skritt, för att sen avsluta med att lära in lite puss :) blir nog bra !! :D
När allt "sitter lite bättre" kommer film! :D

Men nu, ska sängen bäddas rent. ÅH JAG ÄLSKAR! :')
sen ska det sovas, upp tidigare än tidigast imorgon, då jag måste hinna ut till Bingó innan hovis kommer halv 9, och då ska gärna hästarna på Årsta vara ute i sina hagar ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: