Klappret av hästhovar!

Nu är jag verkligen trött på vintern, sen att det har mage till å snöa imorgon också tycker jag är riktigt jävla drygt!
Dagen idag spenderades i stallet (överaskning!!) där jag red Bingó på hackamoret i samtliga sommarhagar, härligt att kunna rida där på plogade slingor! Bingó var sjukt lugn och tölta verkligen supertrevligt! Med bra takt, bärighet och form! även den ökade tölten var helt helt underbar!!. Tror nog att det är första gången han har töltat så trevligt ute faktiskt! Vågade mig på 2 väldigt korta galopper också! Han har ju så jävla lätt för sig att sticka iväg i galoppen just i sommarhagarna, men lyssnade väldigt fint faktiskt! Hacket är ju lite skarpare och som jag skrev tidigare så är han lugnare på det! Känner inte alls samma stress eller någon spänning!

Red sen lillabruna (Ásta) då hennes matte är på sjukhus (tycka MASSA synd om <3)
Trava lite på ridbanan och gick sen ut i sommarhagen med henne också :) trava lite bom bom trav, tölta och galoppa :D Så jävla söt.. "Jag kan springa jättejättejätte fort i galoppen *drumdrumdrumdrum*" Sen att hon knappt rör sig framåt är en annan femma ;D små små ben trummar fort men tar sig inte fram lika fort !!!
Ne hon är helt enkelt en mycket trevlig dam att rida :)

och att de ska vara sååå svårt att komma på en rubrik >.<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: