Lördag

Mööp va tråkigt det är när det börjar gå mot plusgrader.. Snön moddar sig, allt blir skitigt, hästarna får styltor (dock inte Bingó som tur är xD och varför jag klagar på styltor vet jag inte, bara jobbigt ändå).. När det ändå ligger snö kan det inte få vara -5grader typ hela vintern? Behöver ju inte vara typ -20 som det varit, de är fan att ta i.

Orkade mig upp på hästen idag och skrittade vägen med stallkamrat. Red Bingó på hacket och han älskar det ^^. Vilket är så skojj! :D Ska nog ta och rida nästa lektion på hacket.. Bara för att se om det egentligen är bättre för Bingó.. Nej han har inga problem med tänderna men antagligen så mycket psykiskt för oss båda med bett. Han är sjukt mycket mjukare med hack och stressar inte alls som med bett. :) Dock har jag faktiskt aldrig galopperat med hack xD har bara ridit på ridbanan och töltat samt travat med det.. Kanske dags att dra en galopprepa med hacket ;D

Men nu är det dags för sängen om inte annat.

Natti på er alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: