Måndag

Dagen började med en iskall dusch, eller nej där ljög jag faktiskt. Jag satte igång pannan som hade stannat och fick äran att vänta i sisådär 40min innan vattnet var varmt igen, sen in och duscha. Mamma och jag åkte till Farsta för att handla lite för julklappspengar och presentkort. Här inhandlades det en babyliss iCurl :D provkörde den när jag kom hem och med rätt teknik kommer jag få snygga lockar! :D

Slappade hemma tills dess att det var dags att åka ut till stallet, hade kvällinsläppet idag och Bingó fick en välförtjänad vila om man nu ska tänka på gårdagen. Han fick stå med en vetekudde på rumpan och bli masserad. Hittade lite knutor i rumpan som var sååååå sköna att trycka på att tapirnäsan tittade fram.
(ni som vill se hur det kan se ut, kan kolla på detta klipp från i sommras)




Sedan släpptes det in hästar och nattades. Alltid härligt att höra tuggandet av höt innan man släcker för natten! :)
och btw, äntligen har min häst fattat att man ska ÄTA hösilaget, och nu är vi uppe i ca 7kilo om dagen (står på halm dagtid).. Dock vill jag ha minst ytterligare 1 kilo till innan jag blir helt nöjd. Men 7kilo är absolut bättre än ynka 4,5 kilo som innan!
Måste komma ihåg att checka Bingó med viktbandet också.. Se om det har hänt alltförmycket med vikten >.< han får inte bli smalare nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: