Snöstorm

Alltså vem i helvetet beställde detta väder?
Seriöst, det har landat drygt 10cm idag och det snöar fortfarande!!!

Bingó var ju sådär lagomt lycklig när jag kom till stallet också! Han tyckte att det hade gått så långt att matte var allmänt elak och vände bara bort huvudet när jag kom ropandes.. I vanliga fall kommer han travandes när det regnar eller snöar.. Nu var han förbannad xD TROTS helhalstäcket! Knäppa häst.. Fick snällt knalla in i hagen och hämta och sen ställa i stallgång med vetevärmaren på rumpan medans jag mockade och matade väldigt många hästar.. Pussa lite på honom, borsta och slängde på täcket igen och tyckte gott att hästen kunde gå ut igen.. Bingó delade inte riiiktigt den tanken.. Han försökte lite lätt följa med mig in i stallet igen efter det att jag stängt båda grindarna.. Vadåå?? jag kan väl göra ett gott försök till att hoppa över?? Inte??? Fick jaga bort honom från grinden xD och så såg han så sjukt ledsen ut att jag fick ont i hjärtat :( hade klockan varit närmare 18 än va den var, (kl var ju bara 15) så hade han fått gå in några timmar tidigare. Men jag menar, dom släpper ju inte in hästarna förrens kl 20 :P Tror dock iof att dom fick komma in lite tidigare idag men ändå :)

För att summera, det snöar som helvete utanför dörren. Hästen är arg på mig för att det är tydligen MITT fel att han tvingas stå ute i snöovädret.


och juste, jag har varit ute och skottat/plogat husets infart 2ggr!! Wtf liksom, en gång när jag kom hem vid halv4. Drog bort ett lager på typ 5cm.. Sen när pappa kom hem undrade han varför ingen hade plogat något.. Tittar ut och ser liksom att ALLT mitt jobb är som bortblåst >.< käkar middag och går ut och skottar igen. Pappa följde med ut också ;D som tur var! Nog för att jag tycker att det är ganska trevligt att skotta snö, frisk luft, kallt, bra motion så är det faktiskt inte kul 2ggr i snöovädret!
Gissar på att jag får ta och gå ut igen på fm och skotta en gång till! Sen får det vara nog.

Ge mig plusgrader, SOL, VÄRME och VÅR!!!! ffs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: