Gummibett!

Fick ett rakt gummibett (svart med lösa ringar) av en kompis :)
Idag vågade jag prova det på ridbanan!
Bingó tyckte det var lääääskigt med stort L när bettet hamnade i munnen, fibbla en bra stund med tungan innan han valde att bara suga på det ist :)
Valde att gå bredvid några varv på banan först och kolla stopp och sväng funktionen och det funka toppen.
Satt sedan upp och det var länge sen jag fick ett sådan trevligt "sug" tillbaka i handen från Bingó.
Det händer absolut med de vanliga 3delade också. Men med detta hände det ganska snabbt! :) KUL!
Tölta och trava och Bingó sög mestadels på bettet och klapprade nästan ingenting alls ^^.
Jag kommer aldrig våga rida ut på detta bett :P Då får de bli de 3delade D-rings bettet som han verkligen gillar också! :)

Men ett bra "byta med då och då bett" är det absolut! Dock är bettet minst 1strl förlitet (10,5) men inget som skadar då bettet är rakt och inte ska användas som vardagsbett! :)
Men de var kul att känna att han även kan funka på ett sådant bett också. Men jag kommer inte våga rida på det alltför ofta då det var rörliga ringar och de går inte på Bingó, bara nyper/skaver i mungipan :(

ne nu ska jag mot sängen. "arbetsdag" imorgon, samt hovis! :D

Bye bye :)


Kommentarer
Postat av: Fia

om jag vore du skulle jag köra på att betala henne "normalt"... gör inte som jag ;) höhö

2010-06-07 @ 01:59:21
Postat av: Carro

haha lugnt xD hon skickar faktura som vanligt! xD Kände liksom att jag ville behålla henne som hovis ett tag till och inte skrämma iväg henne (a)

2010-06-07 @ 22:26:28
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: