Tisdag

Lördagens stallfest vart lyckad trots riktigt tråkigt väder, som bjöd på spöregn och även tidvis sol. Kallt var det iaf men Bingó var SUPER duktig <3 1:a i Trailen där vi var dom enda som faktiskt klarade banan felfritt!
Bingó var galet frågande över allt vi gjorde men gjorde allt jag bad om. Hela han var typ "men matte? såhär brukar inte vi rida?"
Sen kom vi 3:a i Öltölten :) Våran första öltölt någonsin, får träna upp min förmåga att vara stötdämpande i armen :P Så de inte skvätter så mycket ;D

Sen red pappa öltölt också :D jag sprang bredvid och pappa satt som en hösäck uppepå ;D "spring inte så fort, det skumpar" xD ja han klarade det iaf! kom 10:a typ av 14 startande eller nått xD

Söndagen red jag ut med Annica och Múska, red runt Kolartorp och hälsade lite nonchalant på Björn ifrån Äntligen hemma (snygga snygga snygga människa!), Bingó skötte sig exemplariskt<3 Kunde galoppa utan stress, tölta utan stress. och han blev bara lite rädd när vi red förbi en man som precis startade sin högtryckstvätt :) Sedär, min rädda hästpojke KAN ^^.

Igår fick han vila ponnyn, jag har mått lite halvtaskigt sen lördagskväll, söndagen var ok men fick feber på kvällen som höll i sig under måndagen och så även idag. Ledig från "jobbet" idag och imorgon, sen får vi se. Försvinner nog snart ska vi se :) Bingó fick vila idag också.. Imorgon tror jag att jag longerar honom lite :P
Han är SÅHÄR svullen just nu (bukig) pga betesflytt. Överlycklig häst iaf som går på massa gräs ^^.
Tur att han inte blir tjock utan bara vattenfylld och bukig som sagt :)


Kommentarer
Postat av: Agnes

ooops my bad xD tror inte hela hjärnan var med när inlägget skrevs xD

2010-06-18 @ 00:16:26
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: