Kallt

De är kallt idag, eller egentligen är det inte kallt iom att de BARA är -1grad. Och kallare brukar det ju vara på vintern.. Men de är kallt och jag klagar ändå!

Bingó min fina älskade hästpojke kommer så glatt när man ropar i hagen, mitt fina som gör matte så glad <3 (nu väntar jag bara på gnäggningarna som det så vackert står om i alla hästböcker).
Blev tömkörning, dubbeltömslongering samt "vanlig" longering. Bingó var SUPERDUKTIG och mjuk å fin! Äntligen kunde jag TÖMKÖRA (dvs gå bakom hästarslet och göra skolor osv), han stressade inget alls! Så det gick faktiskt att arbeta honom! Dubbellongerade honom sen och han travade på fint! Ser att SI-leden inte är där den ska men den efterlängtade kiropraktorn kommer ju imorgon :D Bingó började smågaloppa på den lillavolten så jag spände om linan och lät honom löpa på i vanlig longering, och då bjöd han på ett bocksprång. Ett sånt där riktigt bocksprång där hela hästen blir jätteliten och skjuter ifrån med hela ryggen. SÅ SÖT! Min superseriösa arbetsnarkoman kan släppa på linan ibland och busa till det! Den ni!

Tömkörde lillabruna också, det gick ok, longerade också och den flygande köttbullen var i farten, hon bara wrooomar på så galet sött! :D

Men det blir sängen tidigt för mig idag *gäsp*. Är så GALET TRÖTT hela tiden.. Har börjat äta mina järntabletter igen. Får se om det hjälper.. Imorgon blir det stallet tidigt! :) sen blir det lugnt resten av dagen.. Kaanske ska låna mammaplånboken och handla en liten julklapp jag hittat.. Jag får liksom gå till mamma+pappabanken för att ha pengar till att köpa julklappar >.< så jävla illa! Men första lönen kommer ju i Januari i guess. Blir till att betala tillbaka direkt!

Men aja, nu leka lite med katten, annars kan jag glömma det där med att sova. Sen när katten är färdiglekt blir det sängen! Min underbara säng!

Men TJING på er mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: