Otroligt lång lördag.

Stalltjänst imorse, bara att upp å hoppa kl 6 (var dum nog och lat igår så jag duschade aldrig, utan fick glatt göra det imorse ist.. Vilket jag ångrade bittert, hade ju kunnat sova sisådär 30min extra ju!)
Övningsköra till stallet, fodra hästar och sen själv äta frukost. Insåg att jag tappat min finaunderbarälskade ring under fodringen, letar i stallet men hittar inte :'( FAN FAN FAAAAN (det är jättetomt på fingret!, ringen har ju suttit där i typ 7-8år ju!!)

Red Ásta först, vi tog en sväng på vägen då ridbanan inte är ridbar (om man inte bara vill skritta). Vi töltade och galoppade bara, och lillabruna var en glad pålle som frustade och tickade på. Underbara häst! Så jävla söt när man ska galopprejsa i backarna. Wroooooooom (hon verkligen tar i bakifrån och blir låg och lång som ett streck, så jävla söt så man bara sitter och garvar). Tölta på mycket bra efter första galoppen också. Släppa lite spänningar! :D

Sen blev det Bingós tur, först körde jag lite markarbete (dvs gå bredvid vid manken och träna tygeltag, ställning, halter osv). Sen satt jag upp barbacka, red lite på ridbanan i skritt. Gick ner på ovalbanan i någon förhoppning om att de skulle vara isfritt där (tji fick jag).. Skritta ut på vägen ned till Jordbrogrinden. Satte sen på sadeln (HÖR OCH HÄPNA!), la på den och satt upp och red en sväng på ridbanan. Det kändes okej och jag ska nu börja använda sadeln igen.. Dock blir det försiktig invänjning! Men det blir nog bra.. Sen kommer jag att använda sadeln ganska sällan.. Tanken är att på 5ridpass använda sadel 2 och barbacka 3.
Sadeln ska väl främst användas på lektioner, tävlingar och diverse uteritter. Ska de bara tränas hemma kan jag lika gärna rida barbacka de flesta träningspassen!

Nu ska jag däremot försvinna mot sängen. Fy fan va trött jag är efter 2dagar med väldigt lite sömn!
så natti på er!

Imorgon blir de lillabruna ridning och Bingóridning! Hoppas ridbanan är ridbar (dvs, ishelvete du ska fan ha smält bort!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: