Underbart!

Idag var jag duktig tjej-89 ;D jag vet.. Jag skäms själv över att ha skrivit så!
Men iaf, både Tömkört litettroll (aka Fáni) ca 10min på snöig volt. Duktig pålle!
Bingó blev ÄNTLIGEN riden (de var på tiden!). Tog t.o.m sadeln idag! Så på med sadel (satte t.o.m på fårskinns överdraget, MYS!!), ländtäcke och träns och ut på den snöiga volten! Inte styltor idag tjohoo för minusgrader! :D
Red mest runt 4kanten på halvlånga tyglar. Han vart så stel och stressad sist med sadeln så tog det "lugnt" idag. Tränade skritt och travövergångar. SUPERDUKTIG :D lyssnade bra på sätet och gjorde halt/en övergång till skritt precis där jag tänkt mig :D superfina pållehästen <3 Töltade 2långsidor men annars bara trav.
Ena långsidan var lite isig så vi travade bara kortsida-långsida-kortsida. Med övergångar på olika ställen men alltid skritt på ena långsidan då det som sagt var isigt därunder.
Trava på superflott i den "djupa" snön! Fina hästen! Ingen form dock men de var inte prio ett idag, mest bara att han skulle trava på, slappna av och framförallt LYSSNA. Red väl i 30min och Bingó var trött efteråt. Jobbigt ju att trava i snö! :) sötnosen, men nog hade han kunnat springa lite mer om han bara fick ;D

Det var iaf mycket härligt att bylsa på sig massa tjocka kläder och sätta sig på sin fina hästpojke!
Fårse om jag hinner rida imorgon, eller om jag tömkör!
Ska ju övningsköra kl 14 :) tjohoo!

Men nu, middag. Magen kurrar (mmm, nudlar idag igen, undrar när jag ska våga äta annat?)

Tjing mina vänner !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: