Då var det klart, nya sadeln är påväg imorgon! HJÄLP

Efter att ha lagt på stor smajlet är pengarna ordnade!
Sadeln skickas imorgon och kommer antagligen redan på fredag.. Jag är NERVÖS och lite rädd.
Har aldrig köpt sadel osedd förut, och ja ehm.. Men de blir bra, det MÅSTE bli bra..
Bör väl ringa veterinären också.. Han ville ju veta när man skaffat sadeln då Bingó kanske ska gå på lite smärtstillande när jag väl börjar rida i sadeln ( i syfte då att han inte ska vara "rädd" för smärtan som förra sadeln orsakade, iom att han inte vet om att nya sadeln inte gör ont)..

Så ja, ehm.. De blir nästa steg! Först tänkte jag se till att den passar ordentligen (dvs byta koppjärn osv beroende på hur den ligger nu). Och sen longera honom med sadeln halvt åtspänt (inte så löst att den glider runt men ändå inte så hårt som man spänner den när man rider).. Så ska jag fortsätta rida barbacka ett tag till, varvat med att longera i sadeln, samt tex. börja rid barbacka ett pass, under halva passet lägga på sadeln, för att sedan avsluta barbacka igen.. Ja ni förstår :) ska liksom ta det lugnt så han inte börjar spänna ryggen igen pga sadeln! :)

Men ja.. sadeln ska ju komma först! :)

btw, köp mina saker nu! Skor + skinnjacka på blocket.. Samt mina sadlar på lillhasten.se!!
KÖÖÖÖP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: